Pages Navigation Menu

Wat is er na de waarheid (islam) behalve de verkeerde weg? (sjiisme)

De dood van Hussein is geschiedenis, geen nieuwe theologie.

De tragische dood van Hussain bin Ali bin Abi Talib, de kleinzoon van de Profeet (salla Allah alayhi wa sallam), op de 10e Muharram, 61AH, was een van de ergste moorden in onze geschiedenis. Het bloed van de kleinzoon van de Profeet en zijn familie zijn niet vergelijkbaar met die van andere mensen.

Onze harten voelen mee en onze ogen beginnen de tranen wanneer wij denken aan hetgeen er gebeurde op die dag. De mensen die verantwoordelijk zijn geweest voor zijn dood, direct of indirect  zullen op de Dag des Oordeels verantwoording moeten afleggen voor hun daden.

Tegelijkertijd doet het er niet toe hoe tragisch een gebeurtenis is; het is en blijft “geschiedenis”, en is in geen enkel geval een theologische gebeurtenis! De islaam is niet op die dag geboren, noch is de religie erdoor aangepast. Wel kunnen we lessen trekken uit deze en andere historische gebeurtenissen. Maar we baseren onze Goddelijke regels, theologie en rituelen niet op de gebeurtenissen van die dag. In onze shariah is de 10e Muharram al vastgelegd als een dag om te vasten.

De Koran en profetische levenswijze (sunnah) zijn onze gidsen. De Metgezellen hebben ons het geloof overgeleverd, en de Familie van de Profeet (salla Allahu alayhi wa sallam) is de meest nobele en respectvolle familie.

De zegeningen van Allah zij met de Profeet (salla Allahu 3alayhi wa sallam), de Metgezellen en de Ahlalbayt.

English:

The tragic death of Husayn b. Ali b. Abi Talib, the grandson of the Prophet (salla Allah alayhi wa sallam), on the 10th Muharram, 61 AH, was one of the worst murders in our history. The blood of the grandson of the Prophet (SAW), and his family, cannot be compared to any other person’s blood.

Our hearts are saddened, and our eyes shed tears, thinking about the cruel events that occurred on that day. Those who were responsible for this nefarious death, directly or indirectly will have to answer to Allah on Judgment Day for their crimes.

No matter how tragic, though, the events of that day are a historical matter, not theological. The religion of Islam was neither born, nor altered, on that day. We may, and should, derive lessons from this event (and from every historical event), but we do not base our Divine laws, or theology, or rituals, on the events of that day. In our Shariah, the 10th of Muharram has already been legislated by our Prophet (SAW) as a day of fasting, and in commemoration of Allah rescuing Moses; the later events of Karbala do not change this Prophetic command or modify it.

The Quran and Sunnah are our ultimate guides, and the Companions are the inheritors of the legacy of the Prophet (SAW), and his Family is the most noble and respected family.

 

May Allah send His Peace and Blessings upon the Prophet, salla Allahu alayhi wa sallam, and the Companions, and the Ahl al-Bayt.

Hazrat Hussein

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *