Pages Navigation Menu

Wat is er na de waarheid (islam) behalve de verkeerde weg? (sjiisme)

Karbala vs Mekka

Bismillah,

Het is een tijd geleden dat ik op deze blog een artikel plaatste. Dit heeft met met een tekort aan tijd te maken.

Wat is Karbala, wat is haar belang en is Karbala islamitisch gezien heilig(er dan Mekka) of hebben de sjiieten dit slechts verzonnen?

Inleiding

Islamitisch gezien heeft de grond van Karbala geen speciale deugden. Wanneer we kijken naar wat de extreme sjiieten (Raafidis) hebben gedaan in het verdraaien van de Islam als het gaat om Karbala, kunnen we zien dat zij valsheid aanhangen.

De promotie van afgoderij (kufr), het aanbidden (en plaatsen/vragen) aan anderen dan Allah de Verhevene (shirk), het overdrijven, de leugens en ga zo maar door zijn gemeengoed in het sjiisme. We hoeven alleen hun boeken open te slaan of naar videofragmenten te kijken waarin sjiitische geleerden hun zaak prediken om erachter te komen dat dit geen ‘Islam’ is.

Hoe dan ook, we gaan nu kort in op enkele sjiitische standpunten over de grond van Karbala, waar Hussain ibn Ali (moge Allah tevreden zijn over hem) ligt begraven. Zo claimen zij dat het bezoeken van het graf van Hussein ‘1 miljoen keer beter is dan het verrichten van de Hadj en Umrah’. (zie bronvermelding hieronder)

In ‘Wasaa’il ash-Shi‘ah (10/332)’ lezen we dat ‘Abu Abdullah (Jafar as-Saadiq) zegt: “Als je de Hadj wilt verrichten maar er niet toe in staat bent, kun je het graf van Husseyn bezoeken: het zal dan worden beschouwd als een pelgrimstocht van Mekka. Wil je Umrah verrichten maar ben je daar niet toe in staat, bezoek dan het graf van Husseyn en het zal worden beschouwd als Umrah.”

In datzelfde boek (10/360) lezen we dat Abu Abdillah heeft overgeleverd dat “Iemand die de graf van Al-Hussayn bezoekt tijdens de dag van Arafat, Allah zal voor hem duizend maal duizend (i.e. een miljoen) Pelgrimstochten naar Mekka (Hadj) registreren met Al Qaim (Mahdi) en duizend maal duizend Umrahs met de Profeet (vrede zij met hem) en als losgeld gelden voor duizend zielen en de provisie krijgen van duizend paarden (jihad) (etc.).

Wie gelooft dat de mensen die in deze sjiitische boeken geloven, recht geleid zijn?

 

 

Dit stuk gaat om iets heel opmerkelijks, namelijk een consensus van het Shi’isme dat het bezoeken van Karbala [stad in Iraq] vele malen beter is dan het verrichten van de Hajj en de Umrah. Sterker nog, het Shi’isme heeft een overeenstemming dat het bezoeken van de tombe van Hussayn (ra) in Karbala hetzelfde is als iemand Allah bezoekt nabij zijn Arsh!!

Karbala beter dan Makkah en Madeena, tombe bezoek beter dan Hajj en Umrah [volgens het Shi’isme] !

De resolute bewijzen die uit de autoritaire schriften van het Shi’isme vloeien zijn als volgt:

4 ـ زيد الشحّام قال : قلت لأبي عبد الله (عليه السلام) : ما لِمن زار قبر الحسين (عليه السلام) ؟ قال : كان كمن زار الله في عرشه.

Zayd al Shahhaam zei: ”Ik zei tegen Abu Abdullah (AS): ”Wat is [de beloning] voor degene die de graf van Hussayn bezoekt?” hij zei: Zoals degene die Allah heeft bezocht op zijn ARSH

Bron: Nur al Uyun fil Maashi Ilaa Ziyaaratul Qabril Hussayn

Auteur: Muhammad al Istihbanaati

Darul Mizaan, Hadith #1

Soortgelijke bindende Shi’a ahadith:

ـ عن الإمام الحسن بن عليّ (عليهما السلام) قال :

كنّا مع أمير المؤمنين (عليه السلام) أنا وحارث الأعور قال : سمعت رسول الله (صلى الله عليه وآله)يقول : يأتي قوم في آخر الزمان يزورون قبر ابني الحسين ، فمن زاره فكأ نّما زارني ، ومن زارني فكأ نّما زار الله سبحانه ، ألا ومن زار الحسين فكأ نّما زار الله في عرشه.

عن أبي عبد الله (عليه السلام) : من زار قبر الحسين بن عليّ (عليه السلام) يوم عاشوراء عارفاً بحقّه ، كان كمن زار الله في عرشه.

زيد الشحّام قال : قلت لأبي عبد الله (عليه السلام) : ما لِمن زار قبر الحسين (عليه السلام) ؟ قال : كان كمن زار الله في عرشه.

عن الإمام الرضا (عليه السلام) ، قال : من زار قبر أبي عبد الله (عليه السلام) بشطّ فرات كان كمن زار الله فوق عرشه

http://www.al-shia.org/html/ara/books/lib-aqaed/imam_hosain/61.htm

Tevens te lezen in de top 4 boek van het Shi’isme, At Tahdheeb van Shaykh Tusi.

En nog meer ahadith van de ”onfeilbare” imams..

ـ عن الإمام الرضا (عليه السلام) ، قال : من زار قبر أبي عبد الله (عليه السلام) بشطّ فرات كان كمن زار الله فوق عرشه

التهذيب 6 : 46 ، وكامل الزيارات :

{Al Tahzeeb, 46/6} – Tusi}

Kaamil al Ziyaaraat, p.147

Dit is Kufr, namelijk het gelijkstellen van Hussayn aan Allah, het gelijkstellen van het graf van Hussayn aan Bayt Allah, nee sterker nog aan de Arsh van Allah ! Het klinkt alsof het bezoeken van Hussayn veel beter is dan Hajj. Het klinkt alleen niet, het is datgene waar het Shi’isme op gegrondvest is, namelijk tombe bezoek en het vragen aan doden. Ten eerste is de beloning meer, ten tweede stellen Hajj, Umrah, Makkah en Madina niets bijzonders voor, ook al zijn er talloze verzen hierover in de Qur’aan, elke stap richting de Shi’a graf ritueel in Karbala is namelijk 2x Hajj en Umrah, en staat het gelijk aan het bezoeken van Allah op zijn Arsh volgens het Shi’isme.

Nog een shia hadith om deze vorm van Kufr beter toe te kunnen lichten. Dit kon ik echt niet laten, dit is even om te laten zien hoe laag de Hajj wordt geacht vergeleken met de ”Umrah” van de Shi’a naar de tombes in Karbala:

Wasa’il al Shi’a, ahadith collectie van het Shi’isme, bindend.

1- فعن أبي عبد الله عليه السلام قال: ( من زار قبر ” الحسين ” يوم عرفة كتب الله له ألف ألف ” حجة ” مع القائم عليه السلام وألف ألف : عمرو ” مه رسول الله r ، وعتق ألف نسمة وحملان ألف فرس في سبيل الله، وسماه الله عز وجل عبدي الصديق آمن بموعدي، وقالت الملائكة : فلان صديق زكاه الله من فوق عرشه ، وسمي في الأرض كروبيا ) وسائل الشيعة 10/360 .

Abu Abdullah heeft gezegd: ‘‘Degene die de graf van Hussayn bezoekt op de dag van Arafah, Allah zal voor hem 1000000 maal Hajj opschrijven [i.e. 1 miljoen x Hajj] met de Qaa’im [12e shia imam], en 1000000 x Umrah met de Profeet van Allah, en de gelijke van 1000 zielen, en de provisie van 1000 paarden [voor Jihaad] op de weg van Allah. En Allah zal tegen hem zeggen ”Mijn dienaar, As Siddeeq die in mijn beloftes geloofde”. En de engelen zullen zeggen ”Die en die is Sideeq, Allah heeft hem van boven zijn troon geprezen. En op aarde zal hij ”Karoobi” worden genoemd”!

Tevens te lezen in ”Misbah al Mutahajjid’‘ van de vader der Shi’isme, Shaykh Tusi.

Kan een weldenkend persoon twijfelen aan de Kufr die hierboven staat uit het Shi’isme en diens hoofdboeken?

Graftombe bezoek, verplichting, net als Hajj!

Het bezoeken van de graftombe van Hussayn in Karbala [waarin ongeloof wordt gepleegd] is VERPLICHT volgens het Shi’isme:

Shaykh Mufid, de oppervader van de Shi’a heeft het ook genoemd in Kitaab al Irshaad volume 2/133:

زيارة الحسين عليه السلام واجبة على كل مَن يُـقـرّ للحسين بالإمامة من الله عز وجلّ.

Hetzelfde is te lezen in Israar, Ziyaara al Karbala

زيارة الإمام الحسين عليه السلام حق واجب، زيارته عليه السلام واجبة على الرجل والمرأة، الملائكة تستقبل الزائرين، الكعبة وكربلاء، تربة كربلاء تخرق الحجب السبع،

Hetzelfde is te lezen met bewijs in Kitaab al Kamil Ziyaraat, p.133

زوريه؛ فإنَّ زيارة قبر الحسين واجبة على الرّجال والنّساء» .

blank.gif 4 ـ حدَّثني أبي ؛ ومحمّد بن الحسن ـ رحمهما الله ـ جميعاً ، عن الحسن بن مَتّيل ، عن الحسن بن عليِّ الكوفيّ ، عن عليّ بن حسّان الهاشميّ ، عن عبدالرَّحمن بن كثير مولى أبي جعفر(1) ، عن أبي عبدالله عليه السلام «قال : لو أنَّ أحدكم حجّ دَهْره ، ثمّ لم يَزُرِ الحسين بن عليِّ عليهما السلام لكان تاركاً حقّا مِن حقوق الله وحقوق رَسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم ، لاُنَّ حقَّ الحسين فَرِيضة مِن اللهِ ، واجبةٌ على كلِّ مسلم» .

Bihaar al Anwaar, Majlisi

9 – مل: محمد بن جعفر، عن ابن أبي الخطاب، عن أبي داود المسترق، عن ام سعيد الأحمسية، عن أبي عبد الله عليه السلام قالت: قال لي: يا ام سعيدة تزورين قبر الحسين ؟ قالت: قلت نعم، قالت فقال لي: يا ام سعيدة زوريه فان زيارة الحسين واجبة على الرجال والنساء

Shaykh Abbas al Qummi schrijft het volgende:

De autoritaire Shi’a website Al-islam.org vertaalt het als volgt:

-Merit of visiting the grave of Imam Husayn (a.s.)Visiting the grave of Imam Husayn (a.s.) is recommended, while emphasis upon visiting his grave is among the necessities of the Religion. It is related that the visitation to his grave is essential upon every believer and is obligatory upon every man and woman. While one who abandons it, in fact has abandoned the rights of Allah and His Prophet, while abandoning it is ungratefulness with the Prophet of Allah (S) and is a result of a defect in his belief and Religion. And the one who deliberately avoids it, he shall be among the dwellers of hell.

Enkele kanttekeningen. Abbas al Qummi noemt de graftombe bezoek in Karbala:

1) Mustahabb

Dan gaat hij verder en zegt:

2) Het behoort nadrukkelijk / met zekerheid تأكيد tot de Dharuriyyaat al Madhab wal Deen. [Tot de essenties/noodzakelijkheden van de madhab en Deen [geloof].

Let op, in de vertaling hebben ze het woord تأكيد vertaald als ”Emphasis on”, dit kan door de beugel, maar is niet de betekenis van het woord تأكيد, het betekent:

Form Gloss Pos Root

تَأْكِيد confirmation;affirmation;guarantee Noun اكد

Het woord emphasis dat de wereldwijd erkende shia website gebruikt is تشديد en niet تَأْكِيد wat wel Abbas al Qummi gebruikt in de citaat. Dus ze hebben het ook nog incorrect vertaald.

3) Het verrichten van deze ”Ziyaara” tomb bezoek is VERPLICHT op ELKE mu’min. أن زيارة فرض على كل مؤمن

4) Op elke man en vrouw

5) Degene die het nalaat, hij miskent de rechten van Allah en zijn Profeet, en zijn plaats is de HEL.

6) Vervolgens plaatst hij de talloze ahadith waarin het verplicht is gesteld door de ”onfeilbare imams”.

Shirazi het verplicht genoemd:

ـ السؤال اﻷول: هل أنّ زيارة اﻹمام الحسين (سلام الله علیه) حقّ واجب على كل مسلم ومؤمن؟

ذهب إلى ذلك بعض المتقدمين، وحري بالمؤمنين أن لايتركوا زيارته (سلام الله علیه)، ففي الخبر:

«عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ كَثِيرٍ قَالَ: قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (سلام الله علیه): لَوْ أَنَّ أَحَدَكُمْ حَجَّ دَهْرَهُ ثُمَّ لَمْ يَزُرِ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ; لَكَانَ تَارِكاً حَقّاً مِنْ حُقُوقِ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله) لأنَّ حَقَّ الْحُسَيْنِ فَرِيضَةٌ مِنَ اللَّهِ تَعَالَى وَاجِبَةٌ عَلَى كُلِّ مُسْلِمٍ»[

The Eminent Grand Islamic Authority and Jurist

Ayatollah Sayid Sadiq Hussaini Shirazi

His visit is obligatory upon men and women

Question (2): Is this necessity allocated to men alone or are women also included?

Answer: It includes women as well, and various venerable

narrations have confirmed that there is no difference

between men and women in this matter.

It has been narrated from Um Saeed Al-Ahmasiyah that she

said: “I was asked by Imam Sadiq (a.s): Do you visit the

shrine of Imam Hussain (a.s)?

I replied: Yes, I do.

He then said: visit him because the visiting of Imam

Hussain (a.s) is obligatory upon both men and women.”2

Wasa’il Al-Shia, Volume 6, Chapter 39 Istihbaab Ziyarat Al-Nisa’ Al- Hussain (a.s), Page 437, Hadith 19537.

Graftombe niet bezoeken, is een reis naar de hel..

Dit copy paste ik direct uit http://www.al-islam….l-mahmum/46.htm

[autoritaire Shi’a online kennisbank/database]

Er staat:

-Merit of visiting the grave of Imam Husayn (a.s.)Visiting the grave of Imam Husayn (a.s.) is recommended, while emphasis upon visiting his grave is among the necessities of the Religion. It is related that the visitation to his grave is essential upon every believer and is obligatory upon every man and woman. While one who abandons it, in fact has abandoned the rights of Allah and His Prophet, while abandoning it is ungratefulness with the Prophet of Allah (S) and is a result of a defect in his belief and Religion. And the one who deliberately avoids it, he shall be among the dwellers of hell.

Imam Muhammad al Baqir (a.s.) told Muhammad bin Muslim that, “Direct our Shi’ah to visit the grave of Husayn bin Ali (a.s.), for it has been made obligatory by Allah, the Mighty, the Sublime, upon every believer who considers Husayn (a.s.) to be his Imam”.

Imam Ja’far as Sadiq (a.s.) says that, “Whenever anyone amongst you go for the Hajj and then do not go for the pilgrimage of Imam Husayn (a.s.) has abandoned the right from among the rights of the Prophet of Allah (S). For the right of Husayn (a.s.) is made obligatory upon every Muslim by Allah”.

De Shi’a overleveringen zijn zeer groot in aantal over deze kwestie. Hajj behoort tot de Furuh ad Deen, niet eens tot de Usul in het Shi’isme, maat de tombe in Karbalah is wel een EIS [i.e. een shart] volgens het Shi’isme, en anders is het een enkelreisje hel. Ik vraag Shi’a, wat is dit voor aqeeda, klinkt dit acceptabel, en islamitisch in jullie oren? De Hajj dat tot de verplichtingen behoort voor een moslim(a) is niet eens verplicht als men er de financiën niet voor heeft, of een geldige udhr [excuus] heeft, maar de bezoeken aan de tombes zijn weliswaar verplicht, en anders ben je een gedoemd tot het hellevuur? En doe je de rechten van de Profeet en Allah te kort aan volgens het Shi’isme?

Bij het nadenken over datgene wat plaatsvindt in Najaf/Karbala en de nabijgelegen plaatsen waar de Rawafid shirk akbar verrichten en de graven aanbidden is het opmerkelijk dat zij deze grond [Karbala] heilig beschouwen, vereren, op blokjes klei hiervan bidden, het honderden duizenden maal beter achtten dan Makkah en Madina en een bezoek duizenden maal beter dan de verplichte Hajj.

Een geleerde, en ik denk dat het Ibn al Qayyim rahimahullah was had het voorbeeld van de Christenen aangehaald. Het feit dat zij de kruis aanbidden en als heilig beschouwen, terwijl datgene een middel was om hun Heer [i.e. Jezus] erop te nagelen en volgens hem te doden. Staghfirallah.

Hetzelfde kunnen we zeggen over de Shi’a. Namelijk, zij claimen om van Sayyidna Hussayn radiallahu anh te houden, maar vereren en aanbidden juist de grond waarop hij koelbloedig is gedood. Sterker nog, dit grond is genoemd in de Shi’a overlevering die zij aan de Profeet toeschrijven, en wel op de volgende manier:

عن ابن عبّاس قال: كنت مع أمير المؤمنين عليه السلام في خرجته إلى صفّين، فلمّا نزل بنينوى وهو بشطّ الفرات، قال بأعلا صوته: يا ابن عبّاس أتعرف هذا الموضع؟، قلت له: ما أعرفه يا أمير المؤمنين، ……. ثمّ دعا بماء فتوضّأ وضوء الصلاة، فصلّى ما شاء اللّه أن يصلّي، ثمّ ذكر نحو كلامه الأوّل … إلى أن قال: وهذه أرض كرب وبلاء، يدفن فيها الحسين عليه السلام، وسبعة عشر رجلاً من ولدي وولد فاطمة، وإنّها لفي السماوات معروفة، تذكر أرض كرب وبلاء، كما تذكر بقعة الحرمين وبقعة بيت المقدس…). البحار،ج44/ ص252.

Ali ra, [volgens autoritaire shia overleveringen] zag de grond van Karbala en zei: “Dit is de grond van [Karb] Leed en [Balaa] Kwelling” Referentie: BIhaar al Anwaar volume 44, p.252

أخرج نصر بن مزاحم في كتاب صفين ص 158 ط مصر عن سعيد بن حكيم العبسي عن الحسن عن كثير عن أبيه أن عليا أتى كربلاء فوقف بها فقيل : يا أمير المؤمنين هذه كربلاء ، قال : ذات كرب وبلاء ، ثم أومأ بيده إلى مكان فقال : ها هنا موضع رحالهم ، ومناخ ركابهم ، وأومأ بيده إلى موضع آخر فقال : ها هنا مهراق دمائهم

We lezen in gezaghebbende tafsir van de Shi’a, Furaat al Kufi het volgende:

تفسير فرات الكوفي: جعفر بن محمّد الفزاري معنعنا، عن أبي عبدالله (عليه السلام) قال:

كان الحسين مع اُمه تحمله، فأخذه النبيّ (صلى الله عليه وآله) وقال: لعن الله قاتلك ولعن الله سالبك، وأهلك الله المتوازرين عليك، وحكم الله بيني وبين من أعان عليك.قالت فاطمة الزهراء (عليها السلام): يا أبه أي شيء تقول؟قال: يا بنتاه ذكرت ما يصيبه بعدي وبعدك من الأذى والظلم والغدر والبغي وهو يومئذ في عصبة، كأنّهم نجوم السماء يتهادون إلى القتل، وكأنّي انظر إلى معسكرهم وإلى موضع رحالهم وتربتهم.قالت: يا أبه وأين هذا الموضع الذي تصف؟قال: موضع يقال له: “كربلاء” وهي دار كرب وبلاء علينا وعلى الأمّة،

Hierin heeft de Profeet volgens de Shi’a overlevering zelfs deze grond Karb wa Balaa genoemd.

We vragen de Shi’a. Als jullie werkelijk van Sayyidna Hussayn ra houden, waarom vereren jullie de grond die jullie imams hebben vervloekt en waarop de kleinzoon van de Profeet is gedood?

We vragen Allah subhana wa ta’ala om de Shi’a die kritisch nadenken over hun geloof en de Shi’a die onwetend zijn over hun religie te leiden naar de Islaam zoals gedoceerd is door de Profeet sallalahu aleyhi wasallam.

 

Karbala geliefder dan Mekka

Jammer genoeg zien we dat veel shi’ieten ook in de realiteit eerder voor Karbala of Najaf dan Mekka kiezen.

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *