Pages Navigation Menu

Wat is er na de waarheid (islam) behalve de verkeerde weg? (sjiisme)

Onfeilbaarheid

We hebben in een eerder artikel al een ander sjiitische non-argument ontkracht, waarin de sjiieten een Koranverzen op een onmogelijke wijze uitleggen aan hun onderdanen terwijl de Koranverzen (33:32-33) de “sjiitische versie” juist twee maal het tegenovergestelde bewijst. Dat artikel kunt u hier lezen. Ook hier willen ze nietsvermoedende sjiieten wijs maken dat de Ahlalbayt leden een god-like status hebben door te stellen dat ze onfeilbaar zouden zijn.

Koran 18:110

http://chiite.fr/infaillibilite_prophete.html

https://www.sjiieten-ontmaskerd.nl/AhlelBayt.com/www.ahlelbayt.com/articles/imamah/infallibility.html

http://www.shiachat.com/forum/topic/235003498-did-the-prophets-as-make-mistakes/

Op gezeg van Omar ibn Al-Chattaab heeft de Profeet sallallahoe alaihi wa sellam gezegt:
Hemel mij niet op, zoals de Christenen Iesaa(Jezus( de zoon van Maryam(Maria) hebben opgehemeld! Ik ben slechts een slaaf! Zeg dus (tegen mij): Slaaf van Allah en Zijn Boodschapper. 
Al-Boechari en Moeslim. 

 

Een simpel voorbeeld waarmee je het sjiitisch concept van ‘onfeilbaarheid’ mee onderuit kunt halen, is dat de Koran spreekt over fouten van Profeten of Boodschappers: het eten van de verboden boom door de profeet Adam. Allah heeft dit niet beschouwd als een zonde, maar geeft Zelf aan dat hij dit uit vergeetachtigheid heeft gedaan.

Allah zegt:

وَلَقَدْ عَهِدْنا إِلى آدَمَ مِنْ قَبْلُ فَنَسِيَ وَلَمْ نَجِدْ لَهُ عَزْما

 

En Wij hadden hiervoor aan Adam opdracht gegeven maar hij vergat het. Wij vonden bij hem geen vastbeslotenheid. [Soerat At-Taha, 20:115]

Het is verboden over de zondeval van de profeten en gezanten van Allah te praten met uitzondering van wat er in de Koran en Ahadith is vermeld. In realiteit hebben deze een diepgaande betekenis en worden niet gekenmerkt als zonde. Met het onschuld van profeten en gezanten wordt bedoeld dat ze door Allah zijn gevrijwaard voor het begaan van alle zonden.

Het is noodzakelijk om te geloven dat profeten en gezanten van Allah volledig immuun zijn voor het begaan van zonden, aangezien het ons de zekerheid biedt om hun voorbeelden op te volgen om onszelf zodoende te kunnen corrigeren van alle onvolmaaktheden en gebreken. Als het nou gelooft wordt of niet. Het is echter wel zeker dat onze leiders wel belet moeten zijn van zonden anders zou het onrechtvaardig zijn om gestraft te worden voor het opvolgen van de foute handelingen die ons zijn gegeven door Allah’s gidsen. Dit druist op alle fronten in tegen de wijsheid van Allah.

LET OP: Deze pagina is nog niet gereed. Heb je informatie over dit onderwerp? Neem dan contact op met ons.

 

Al-Hassan (ra) wipes out his own infallibility

It turns out the infallible is not infallible, read:

In al-Kafi vol.7 pg.203 we see al-Hassan (ra) wipes out his own infallibility from existence:

عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ عُثْمَانَ وَ عَنْ أَبِيهِ
جَمِيعاً عَنْ هَارُونَ بْنِ الْجَهْمِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ وَ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ( عليه السلام ) يَقُولَانِ بَيْنَا الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ ( عليه السلام ) فِي مَجْلِسِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ( عليه السلام ) إِذْ أَقْبَلَ قَوْمٌ فَقَالُوا يَا أَبَا مُحَمَّدٍ أَرَدْنَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ( عليه السلام ) قَالَ وَ مَا حَاجَتُكُمْ قَالُوا أَرَدْنَا أَنْ نَسْأَلَهُ عَنْ مَسْأَلَةٍ قَالَ وَ مَا هِيَ تُخْبِرُونَا بِهَا فَقَالُوا امْرَأَةٌ جَامَعَهَا زَوْجُهَا فَلَمَّا قَامَ عَنْهَا قَامَتْ بِحُمُوَّتِهَا فَوَقَعَتْ عَلَى جَارِيَةٍ بِكْرٍ فَسَاحَقَتْهَا فَأَلْقَتِ النُّطْفَةَ فِيهَا فَحَمَلَتْ فَمَا تَقُولُ فِي هَذَا فَقَالَ الْحَسَنُ ( عليه السلام ) مُعْضِلَةٌ وَ أَبُو الْحَسَنِ لَهَا وَ أَقُولُ فَإِنْ أَصَبْتُ فَمِنَ اللَّهِ ثُمَّ مِنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ( عليه السلام ) وَ إِنْ أَخْطَأْتُ فَمِنْ نَفْسِي فَأَرْجُو أَنْ لَا أُخْطِئَ إِنْ شَاءَ اللَّهُ

Some of our companions from Ahmad bin Muhammad bin Khaled from ‘Amr bin ‘Uthman and from his father all of them from Haroon bin al-Jahm from Muhammad bin Muslim that he said: I heard abu Ja’afar (as) and abu ‘Abdullah (as) say: When al-Hassan bin ‘Ali (as) was present in the Majlis of Ameer al-Mumineen (as) some folks came near him, he asked them: “What is your need?” they said: “We were searching for Ameer al-Mumineen (as)” He said: “What do you want from him?” they said: “We wanted to ask about an issue.” he said: “Well what is it? tell me.” They said: “A woman had intercourse with her husband and then she went and did it with a virgin female servant of hers, so the sperm of that man was transmitted to that young girl and she was pregnant, what do you say about this?” He (as) said: “This is a big problem that abu al-Hassan can handle, I will say that if I am correct then this is from Allah and from Ameer al-Mumineen (as) and if I am wrong then it is from my self so I hope that I will not make a mistake god willing.“

Grading: Majlisi “Sahih” Miraat 23/309.

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1668702&s=235b61c6ea4587f6564ab9e29122ac16

 

Do Shia consider ever prophet to be infallible ??
If yes ! Then that clearly goes again Quran !
Example
The sin of Adam in garden
Prophet yunus being punished in the whale

Prophet Moses killing the man

Prophet muhammed turning away from the frowning man !!

Allah say in Quran that Holy prophet is just a man

 

CONCEPT

De imamaat en de onfeilbaarheid van de imaams nader ontkracht:

 

De 14 onfeilbaren, of de 12 onfeilbaren.

 

Laatste verzen van Surat al Baqarah.  Imams belangrijker dan profeten? Behalve laatste? Zie laatste verzen van Baqarah.

Screenshot Moham. Ulu

http://www.irfi.org/articles3/articles_4501_4600/infallibility%20=shirkhtml.htm

https://www.sjiieten-ontmaskerd.nl/AhlelBayt.com/www.ahlelbayt.com/articles/imamah/infallibility.html

http://www.soebratie.nl/religie/biografie/MusaKhidr.htm

No Comments

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *